۸ نکته ی طلایی برای سرما نخوردن
 
همه ی ما تا به حال سرماخوردگی را تجربه کرده ایم ولی حالا با رعایت نکات بسیار ساده و ابتدایی میخواهیم دیگر به این مرض مبتلا نشویم و آن را از یاد ببریم .
 
۸ نکته ی طلایی برای سرما نخوردن :
 
۱. دست های خود را مرتب شستشو دهید ، دنیای که ما ساکن آن هستیم مملوء از ویروس و باکتری های مختلف است . بدن افراد ناخواسته در معرض انواع میکرب ها و باکتری ها است . دست های ما هم از این قاعده مستثنی نیست ، و چون در خیلی از امور زندگی به دستانمان نیاز داریم بالجبار آنها بیشتر در معرض میکرب و باکتری قرار دارند . پس بهتر است مرتب دست هایمان را شستشو دهیم .
 
۲. از تماس و ارتباط فیریکی با افرادی که مبتلا به سرماخوردگی هستند دوری کنید ، بهتر است با افرادی که دستان خود را مرتب شستشو نمی دهند تماس برقرار نکنید همچنین سعی کنید نزدیک به افرادی که مرتب سرفه و عطسه میکنند نشوید . سعی کنید داخل ازدحام جمعیت نشوید ، از در آغوش گرفتن افراد خودداری کنید ( میتوانید ادای آن را در بیاورید ) .
 
۳. دست های خود را دور از صورت تان نگه دارید ، من در نکته طلایی اول به شستشوی مرتب دست ها تاکید کردم ولی حقیقت این است که هیج کدام ما نمیتوانیم بی وقفه در حال شستن دست های خود باشیم . پس در این بین امکان دارد دستهایمان دوباره آلوده شود ، و با جلو بردن دست ها روی صورتمان آن ها را از طریق دهان وارد بدن خویش کنیم .
 
۴. آب بنوشید ، آب به بدن ما در پاک کردن مواد زائد کمک میکند. و با وجودش بدن ما را همواره پاک نگه می دارد . آب همچنین باعث می شود بدن به صورت ۱۰۰% کار کند و مانع کاهش بازده می شود . نوشیدن ۸ لیوان آب به صورت روزانه برای انسان لازم و مفید است . آب همچنین به لاغر کردن و وزن کم کردن بدن کمک میکند .
 
۵. میوه و سبزی نوش جان کنید ، میوه و سبزی علاوه بر ویتامین ها و مواد بسیار مفیدی که دارند ، به علت داشتن آنتی آکسیدان ها خاصیت ضد سرطانی نیز دارند . میوه ها و سبزیجات ، سیستم دفاعی بدن را تقویت میبخشند و از ابتلا بدن به بیماری ها پیشگیری می کنند . خوردن حداقل ۴ وعده سبزی و ۲ وعده میوه در روز برای بدن بسیار مفید است .
 
۶. مولتی ویتامین ها ، اگر شما همه ی وعده های موردنیاز میوه و سبزی خود را میل نمی کنید بهتر است از قرص های مولتی ویتامین استفاده کنید . تا از جذب همه ی ویتامین های مفید و موردنیاز توسط بدن اطمینان حاصل کنید . پس خوردن ۱ قرص مولتی ویتامین هم می تواند مفید باشد .
 
۷. بدن خود را گرم نگه دارید ، سرما سیستم دفاعی بدن شما را ضعیف میکند . به همین خاطر برای جذب میکروب ها مستعد تر می شوید . برای چگونه پوشاندن بدن خود در فصل های سرد به برنامه های هواشناسی رجوع کنید . به تناسب وضعیت هوا لباس های گرم خود را انتخاب کنید .
 
۸. آرامش و استراحت را از یاد نبرید ، استرس نیز بر روی سیستم دفاعی بدن تاثیر میگذارد و آن را تضعیف میکند . ما میتوانیم استرس خود را با استراحت کردن و خواب بیشتر کاهش دهیم . خوابیدن برای سالم ماندن سیستم دفاعی بدن بسیار لازم و حیاتی است .
 
 
پروتال تفریحی پاتوق سرا
دسته بندی : پزشکی و سلامت
نویسنده : ناصری (مدیر)
آمار مطلب : 1624 بازدید
تاریخ ارسال مطلب : ۹ اسفند ۱۳۹۱

یک دیدگاه بنویسید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

سایت هر روز آپدیت می شود. با عضویت در خبرنامه سایت، مطالب جدید هر روز به ایمیل شما فرستاده می شود. لطفا ایمیل خود را در فیلد پایین وارد نمایید...

راهنمای عضویت در خبرنامه (تصویری)

برای عضویت ایمیل خودتون رو وارد کنید

  • تبلیغات متنی
  • تبلیغات متنی

Page Ranking Tool